YOGA

Mijn eerste yoga les herinner ik mij als gisteren. Zwetend en zwoegend door een vinyasa flow, niets kennende van yoga en pompaf. Niet de beste start keuze maar het werkte wel. Die verbazing na de les over de lichtheid, flexibiliteit in mijn lichaam, hoe ik met lange sierlijke passen naar huis wandelde en het gelukzalige gevoel in mijn hoofd. Sinds dan volgde ik wekelijks een les en 3 jaar later verhuisde ik naar India, het land van de yoga.  Wonende in India had ik een personal yoga lerares, Anuja. Ze sprak voor het eerst over ida en pingala en de Shushumna. Mijn Westers brein moest dit toch even plaats geven maar ik was nog meer geprikkeld en er volgde een yoga retreat in Goa met Yogalife en daarna ook de Hatha yoga opleiding 200hrs. Mijn oorspronkelijke intensie was zelfkennis en eigen oefening opbouwen maar ik gaf sporadisch privé sessies in India en later gaf ik les in Portugal en België, aangepast aan mijn nomadenleven. Na een pauze van 2 jaar waarin ik verhuisde naar Kampenhout en mama werd startte ik opnieuw met les geven. Je vindt me nu terug op verschillende locaties. 

De jaaropleiding tot zwangerschapsyoga docente volgde ik in 2019/20 bij Lut van Melle. 

De reeks geeft de mama alle tools mee die kunnen gebruikt worden tijdens de zwangerschap, arbeid en geboorte. Een absolute aanrader voor elke vrouw in volle verwachting!

2014 Yogalife TTC 200hrs

2016 Yin Yoga Biff Mithoefer & Prema Mayi

2019 Integrale zwangerschapsyoga

2022 Yoga Nidra 

HATHA YOGA

Hatha yoga is de yoga vorm om balans te creëren tussen lichaam en geest. Oorspronkelijk was het een manier om zich fysiek voor te bereiden op een hoger goed. Nu wordt yoga vooral beoefend omwille van zijn helende kracht op lichaam en geest en dat voel je echt. Deze vorm is toegankelijk voor alle leeftijden en kan een combinatie zijn van ademhaling, houding en meditatie.

ZWANGERSCHAPSYOGA 

Met integrale zwangerschapsyoga bereid je je optimaal voor op de komst van je baby. We leren ademhalingstechnieken en enkele basis yoga houdingen (asana's) om tot rust te komen, te ontspannen en terug te keren naar je midden, je buik. Je maakt contact met jezelf en met je baby en we passen verschillende houdingen toe die je kan gebruiken tijdens de zwangerschap en de bevalling.

Tijdens de zwangerschap is het belangrijk om goed voor jezelf te zorgen en voor je baby'tje. Dat kan bijvoorbeeld door veel te rusten, door te luisteren naar je eigen lichaam, gezond te eten en te bewegen. Loopt er al een broertje of zusje rond dan wordt het al wat moeilijker om je nodige en welverdiende me time in te plannen. 


De reeks biedt je de mogelijkheid even die tijd te nemen en te ontspannen. Om terug te verbinden met jezelf en met je kindje. We leren te ademen en de focus terug te brengen naar je midden, de kern. We oefenen houdingen en ademhalingstechnieken voor tijdens de bevalling en keren terug naar onze eigen kracht! De vrouwelijke oerkracht die zich zal vrijmaken tijdens de arbeid en geboorte.
Bovendien leer je ook andere dames kennen die zwanger zijn en dat is vooral fijn om ervaringen te kunnen delen met elkaar.


Welkom vanaf 12 weken tot het einde van je zwangerschap!
* Bekijk tegemoetkoming van de mutualiteit/bond *